خانه » تولید محتوای با کیفیت و عوامل موثر در آن
آموزش آموزش ها ترفند سئو مقالات وردپرس

تولید محتوای با کیفیت و عوامل موثر در آن

تولید محتوای با کیفیت و عوامل موثر در آن

اگر کمی به طراحی‌وب سایت علاقه‌مند بوده باشید یا حتی اگر چندین ماه است که در حوزه طراحی‌سایت با وردپرس یا بدون‌ وردپرس فعالیت می کنید، برای شما هم همواره برقراری تعادل بین صفحات با‌کیفیت و صفحات بی‌کیفیت چالش بزرگی بوده است. تولید محتوای با کیفیت یکی از مهم‌ترین کارهایی است که هر وبمستر باید انجام دهد.

 

چه تعداد صفحه لازم است تولید کنید؟ میزان صفحات با‌کیفیت به بی‌کیفیت چه نسبتی باید داشته باشد؟ در کل هنگام ساخت صفحه باید چه اصول و تکنیک هایی را رعایت شود تا به رشد وبسایت شما کمک کند؟ در این مقاله می خواهیم علاوه بر پاسخ دادن به سوالات فوق، اصول و معیار‌های تولید صفحات با‌کیفیت و تشخیص آن از صفحات بی‌کیفیت را آموزش دهیم، پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

تعریف محتوای بی کیفیت به زبان ساده

منظور از صفحات بی‌کیفیت،صفحاتی هستند که بدون محتوای مفید و منحصر به فردی می باشند.گوگل نه تنها به این مدل از محتوا و صفحات توجه خاصی نمی کند، بلکه آن ها را دلیلی برای پایین آوردن رتبه سایت شما می‌داند و هر چه تعداد صفحات بی‌کیفیت در سایت رو افزایش باشد، روی سئو وبسایت تاثیر منفی خواهد داشت.

تولید محتوای با کیفیت و عوامل موثر در آن

در کل صفحات بی‌کیفیت در واقع همان محتوای بی‌کیفیت است که اغلب تنها جنبه شلوغی وبسایت ما را به عهده می گیرند.در ادامه می خواهیم به چند نمونه از صفحه های بی‌کیفیتی که معمولا افراد مبتدی دست به ساخت آن ها می زنند بپردازیم:

 

صفحات با علائم نگارشی اشتباه

قطعا شما هم وارد صفحه یا وبسایتی شده اید که حس خوبی به شما انتقال نداده است و محتوای آن از کیفیت مناسبی برخوردار نبوده است و مهم تر از همه قواعد نگارشی در آن به درستی رعایت نشده است.به عنوان مثال فرض کنید جمله ها و پاراگراف‌ها طولانی نوشته شده است و یا در محتوای متنی آن صفحه از نقطه یا ویرگول در جای درست خود استفاده نشده است.

 

یکی از صفحاتی از نظر گوگل در دسته صفحات بی‌کیفیت و نامناسب قرار می گیرد صفحاتی هستند قواعد و علائم نگارشی یه درستی استفاده نشده است و کاربران نمی توانند اطلاعات مورد نیاز خوشان را دریافت کنند.

تولید محتوای با کیفیت و عوامل موثر در آن

محتوای تکراری، مرگ تدریجی سایت!

اگر شما در وب سایت خودتان محتوای یونیک و منحصر به فرد تولید نمی کنید و محتوای دیگر سایت های رقیب را کپی و عینا در وبسایت خودتان جایگذاری می کنید،باید مطلع باشید که در آینده نه چندان دور صفحات و وبسایت شما نابود خواهد شد!

 

یکی از انواع رایج صفحات بی‌کیفیت،صفحاتی با محتوای تکراری هستند.هنگامی که گوگل چند محتوای تکراری را در چند سایت متفاوت مشاهده می کند متوجه شباهت آن ها می شود و تصمیم به پیدا کردن منبع اصلی محتوا می گیرد در نتیجه به تاریخ انتشار همه آن صفحات مراجعه کرده و صفحات کپی کننده را می یابد و در صورت یافتن محتوای تکراری مشابه دیگر در آن سایت به تدریج رتبه سایت را کاهش می دهد و سایت متخلف را پلانتی می کند.پس سعی کنید از انتشار محتوای تکراری در وبسایتتان خودداری کنید تا از جریمه سنگین گوگل در امان باشید

 

صفحات بی محتوا

شاید براتان سوال پیش بیاید مگر صفحات بی‌محتوا هم وجود دارند؟در پاسخ باید گفت”بله”.اغلب افراد مبتدی در شروع کار طراحی وبسایت خود،سعی می کنند با ساخت صفحات متعدد و بی کاربرد سایت خودشان را اصطلاحا پر کنند؛ این در صورتی است که طبق الگوریتم پاندا این گونه صفحات هیچ گونه محتوای خاصی را به کاربر منتقل نمی کند و در نتیجه کاربران بلافاصله بعد از کمبود اطلاعات در آن صفحه از سایت خارج می شوند که این عمل موجب افت رتبه سایت خواهد شد.

 

نسبت مناسب صفحات با‌کیفیت به بی‌کیفیت

سوالی که پیش می آید این است که “نسبت صفحات با‌کیفیت به کیفیت در سایت چند درصد باید باشد؟” برای یافتن پاسخ این سوال باید گفت که هیچ استاندارد و قانون نوشته شده ای وجود ندارد و چیزی که واضح است این است که همیشه سعی کنید تعداد صفحات باکیفیت و محتوا های ارزشمند وب سایت خودتان را افزایش دهید و از ساخت صفحات بی‌ارزش خودداری کنید.

 

جدا از آن که حوزه فعالیت سایت چیست یا به محصول و خدماتی در آن عرضه می شود و یا مخاطبان هدف سایت در چه رده سنی هستند، باید محتوای ارزشمند و مورد علاقه کاربران را در سایت منتشر شود و به هیچ عنوان تعداد زیاد صفحات، اثباتی بر رشد وبسایت و کسب‌و‌کار اینترنتی شما محسوب نمی شود.

 

یک بار برای همیشه صفحات بی کیفیت را حذف کنید

در ادامه این مقاله آموزشی می خواهیم تکنیک ها و اصولی را به شما معرفی کنیم که بتوانید صفحات بی کیفیت سایتتان را شناسایی و تشخیص دهید و آن ها را قدم به قدم در سریع ترین زمان، حذف یا تصحیح کنید؛ پس تا انتهای این مقاله را با دقت مطالعه کنید.

تولید محتوای با کیفیت و عوامل موثر در آن

راه حل سریع بیست اسکریپت برای تولید محتوای با کیفیت

اگر می خواهید تک تک صفحات بی‌کیفیت را شناسایی کنید و نسبت صفحات باکیفیت به صفحات بی‌کیفیت سایتتان را افزایش دهید،پیشنهاد می کنیم در ابتدا با معیار ها و فاکتور های تاثیر گذار در تولید صفحات با‌کیفیت و ارزشمند آشنا شوید و تمرین کنید و بعد از آن شما قادر خواهید بود که صفحات بی‌کیفیت را پس از چند ثانیه و بررسی سریع فاکتور ها، به راحتی تشخیص دهید و‌ آن ها را حذف کنید.

 

در ادامه می خواهیم چند نمونه از معیار های تشخیص صفحات با‌کیفیت از بی کیفیت را آموزش دهیم و شما بعد از بررسی این موارد در یک صفحه، می توانید به ارزشمند بودن یا نبودن محتوای صفحات خود پی ببرید.

 

محتوای خاص خودتان را تولید کنید!

سعی کنید محتوای منحصر به فرد حودتان را تولید کنید چرا که گوگل به سادگی متوجه محتوای کپی شده خواهد شد.منظور از محتوا،مطالبی است که یونیک باشد و در هیچ سایت مشابه دیگری یافت نشود؛ به طور خلاصه باید حرفی برای گفتن داشته باشید و تنها با تغییر کلمات و جملات محتوای مناسب یک صفحه با‌کیفیت تولید نمی شود.

تولید محتوای با کیفیت و عوامل موثر در آن

محتوای غیر متنی خودتان را، متنی کنید!

منظور از این معیار این است که سعی کنید به جای استفاده بیش از حد از تصاویر بی‌کیفیت و نامناسب، از آن ها محتوای متنی بسازید.گوگل به همین دلیل اهمیت بسیار زیادی به ویژگی Alt تصاویر می دهد؛ هم چنین اگر قصد انتشار ویدوئویی در صفحات خود دارید حتی از زیر نویس هم در کنار محتوای ویدئویی خود استفاده کنید.

 

صفحات سایتتان را، منبع اصلی کنید

گوگل تمایل دارد که صفحاتی از سایت های معتبر دیگر لینک دریافت کرده اند را بهبود و رشد دهد،در واقع پایه و اساس ریپورتاژ آگهی نیز بر همین مبنا است.در نتیجه اگر هر وبسایتی به جز وبسایت خبری دارید پیشنهاد می کنیم که محتواهای آسمان خراش و یا محتوای همیشه سبز منتشر کنید و این اقدام باعث لینگ گرفتن از دیگر سایت ها شده و گوگل صفحات شما را از لیست صفحات بی کیفیت حذف می کند.

 

تعداد کلمات مناسب استفاده کنید

موضوعی که برای نوشتن مقالات و هم چنین صفحات سایت باید به آن توجه کرد، تعداد کلمات نوشته شده در آن صفحه یا مقاله است.تعداد مناسب کلمات باید حداقل 500 تا 1000 کلمه و حداکثری هم وجود ندارد. نکته ای که اغلب تولید کنندگان محتوا و طراحان سایت به آن توجه نمی کنند، تولید محتوای ازرشمند و کاربردی است در غیر این صورت محتوای ۱۰۰۰ کلمه ای هم که نیاز کابران را بر طرف نکند، از نظر گوگل جز صفحات بی کیفیت محسوب می شود.

 

نتیجه‌گیری کلی

در این مقاله آموزش سعی کردیم که تعریف ساده ای از صفحات بی‌کیفیت ارائه کنیم و راه حلی برای تشخیص نسبت صفحات با‌کیفیت به صفحات بی‌کیفیت را به شما معرفی کنیم.هم چنین با چند نمونه از اصول و قواعدی که برای ساخت محتوای ارزشمند باید رعایت کرد، آشنا شدیم. امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید.

موفق و پیروز و وردپرسی باشید 🙂

مطلب مفیدی بود ؟

تولید محتوای با کیفیت و عوامل موثر در آن

درباره نویسنده

20script

افزودن نظر

برای ارسال نظر کلیک نمایید