خانه » کیورد استافینگ چیست؟ مرگ خاموش سئوی سایت شما!
آموزش ترفند سئو مقالات

کیورد استافینگ چیست؟ مرگ خاموش سئوی سایت شما!

کیورد استافینگ چیست؟ مرگ خاموش سئوی سایت شما!

برای هر وبمستر و سئوکاری ممکن است، پیش آمده باشد که بخواهد از هر شیوه‌ای برای رسیدن به نتیجه مطلوب در سئو استفاده کند. در این مقاله به شما خواهیم گفت کیورد استافینگ چیست و چطور می‌تواند سئوی سایت شما را نابود کند. موضوعی که ممکن است هر فردی خواسته یا ناخواسته از آن در محتوای سایت خود استفاده کرده باشد.

 

کیورد استافینگ چیست؟ مرگ خاموش سئوی سایت شما!

 

کیورد استافینگ چیست؟

وقتی می‌خواهید وبسایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی کنید، استفاده از میانبرها ممکن است بسیار وسوسه‌انگیز برایتان باشد. ممکن است بخواهید تاکتیک‌هایی را امتحان کنید که روند را تسریع کرده و به شما کمک می‌کند تا هرچه سریعتر رتبه بالاتر را در گوگل بدست آورید. اما استفاده از تاکتیک‌های سئو کلاه سیاه نه‌تنها به بهبود وضعیت سئوی سایت شما کمک نمی‌کند. بلکه حتی ممکن است صدمات جبران ناپذیری به آن وارد کند.

 

کیورد استافینگ(Keyword Stuffing) یک تکنیک بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو است. «کیورد استافینگ» ترکیبی از دو واژه Keyword(کلمه کلیدی) و Stuffing(پر کردن) است. می‌توان گفت که «کیورد استافینگ» در واقع یک روش قدیمی سئو برای کسب رتبه بالا در نتایج گوگل به حساب می‌آید؛ به این صورت که افراد برای تولید محتوای سایت خود، کلمات کلیدی را در محتوای خود اصطلاحا بمباران می‌کنند.

 

انواع کیورد استافینگ

گاهی کیورد استافینگ‌ها از دید کاربران و مخاطبان مخفی می‌شوند که ممکن است در نگاه اول، برای کاربران قابل رویت نباشند. اما در این قسمت می‌خواهیم به انواعی از کیورد استافینگ‌ها اشاره کنیم که مخاطبان و کاربران می‌توانند به وضوع مشاهده کنند:

  • تکرار بی‌مورد کلمات یا عبارات

گاهی می‌توان به راحتی متوجه شد که برخی از کلمات چقدر بی مورد و زیاد از حد در متن تکرار شده‌اند.

  • افزودن کلماتی که خارج از موضوع هستند

گاهی ممکن است متوجه موضوعی شوید که برخی کلمات به محتوا ربطی ندارند اما در جاهای مختلف متن بی‌دلیل استفاده شده‌اند. در واقع این کلمات، کلمات کلیدی مد نظر مدیر وبسایت هستند که قصد داشته هنگام سرچ این کلمات در رتبه‌های بالای موتورهای جستجو باشد و با اینکه با متن نامرتبط هستند باز هم مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

  • درج کلمات کلیدی بصورت بلوک یا انبوه

گاهی در برخی از متن‌ها می‌توان دید که دسته‌ای از کلمات در قالب یک بلوک و بصورت انبوه داخل متن استفاده شده‌اند.

  • استفاده از کلمات کلیدی که مربوط به موضوع صفحه نیستند

گاهی دیده می‌شود که موضوع یک صفحه از یک وبسایت چیز دیگری است اما کلمات کلیدی که مرتبط با این عنوان نیستند، به وفور در متن دیده می‌شوند. یعنی مسئول وبسایت صرفا خواسته که این کلمات کلیدی در موتورهای جستجو دارای رتبه باشند و با اینکه بی‌ربط به موضوع اصلی صفحه هستند، باز هم بکار گرفته شده‌اند.

 

تکنیک تکرار کلمات کلیدی از کجا شروع شد؟

حال که متوجه شدید، کیورد استافینگ چیست و چطور می‌تواند سئوی سایت شما را نابود کند، به تاریخچه این تکنیک می‌پردازیم. در گذشته برای بدست آوردن رتبه‌بندی بهتر در موتور جستجو و نمایان بودن عبارات خاص، از پر کردن کلمات کلیدی(کیورد استافینگ) استفاده می‌شد.

 

در ابتدا که موتورهای جستجو طراحی شدند، الگوریتم‌هایی که در آن زمان طراحی و اجرا شدند بسیار ساده بودند که قادر به تشخیص مفهوم محتوا نبودند و حتی کلمات و مفهوم کلمات را نمی‌توانستند تشخیص دهند. اصول کار این الگوریتم ها به این شکل بود که برای تشخیص موضوع مربوطه، عباراتی که بیشتر در صفحه تکرار می‌شدند را تشخیص داده و جایگاه مناسبی برای آن صفحه در نظر می‌گرفت.

 

به همین منظور متخصصین سئو برای رتبه گیری در کلمه مورد نظر، عبارات را تا جایی که ممکن بود در محتوا تکرار می‌کردند. با گذشت زمان و توسعه یافتن الگوریتم های گوگل همچون الگوریتم مرغ مگس خوار و الگوریتم Rank Brain روی کار آمدند که قادر به شناسایی ارتباط معنایی بین کلمات و کیفیت محتوا شدند. با افزایش هوش ربات های گوگل، کم کم تکرار کلمه کلیدی کمتر و کمتر شد و به جایی رسید که استفاده از روش keyword stuffing از روش های اسپم شناخته شد.

 

چه تعداد کلمه کلیدی را می‌توانیم در متن تکرار کنیم؟

طبق قواین موتور جستجوی گوگل، چگالی یک کلمه کلیدی باید 3 درصد از محتوای مقاله باشد. اما این قانون به‌تازگی منسوخ شده است. به‌طور کلی بسته به تعداد کلمات استفاده شده در محتوا، معمولا تکرار 3 تا 5 کلمه کلیدی هدف در صفحه به رتبه گرفتن سایت شما سرعت هم می‌دهد.

 

بهترین راه‌حل برا اینکار اینست که از افزونه‌های طراحی شده برای سئو سایت استفاده کنید. برای اینکه بدانید به طور دقیق چه تعداد کلمات کلیدی استفاده کنید، می‌توانید در وب‌سایت وردپرسی خود از افزونه Yoast Seo استفاده کنید. در مطلب زیر به معرفی و نحوه کار با آن پرداخته‌ایم.

مطلب مفیدی بود ؟

کیورد استافینگ چیست؟ مرگ خاموش سئوی سایت شما!