خانه » الگوریتم rankbrain گوگل چیست؟ و چگونه می‌تواند بر نتایج سئو تاثیر ‌گذارد؟
آموزش ترفند سئو مقالات

الگوریتم rankbrain گوگل چیست؟ و چگونه می‌تواند بر نتایج سئو تاثیر ‌گذارد؟

الگوریتم rankbrain گوگل چیست؟ و چگونه می‌تواند بر نتایج سئو تاثیر ‌گذارد؟

الگوریتم‌های گوگل با جمع‌آوری و تحلیل داده‌های دنیای وب، تلاش می‌کنند تا بهترین اطلاعات را در پاسخ به جستجوی کاربر ارائه دهند. از گذشته تا به امروز، گوگل الگوریتم‌های زیادی را ارائه داده است. اما یکی از موثرترین آن‌ها، الگوریتم رنک برین می‌باشد که بر پایه هوش مصنوعی‌ست. اگر می‌خواهید بدانید Rankbrain چیست با ما همراه باشید!

 

الگوریتم rankbrain گوگل چیست؟ و چگونه می‌تواند بر نتایج سئو تاثیر ‌گذارد؟

 

Rankbrain چیست

الگوریتم رنک برین درواقع یکی از بخش‌های مهم و هسته‌ای الگوریتم جستجوی گوگل است. این الگوریتم با استفاده از یادگیری ماشین به گوگل کمک می‌کند که متوجه شود، کدام صفحات وب با مفاهیم درست در ارتباط هستند. همچنین این صفحات تا چه مقدار می‌توانند نیاز کاربران را رفع کنند.

 

در صورتی که صفحه وب با نیاز کاربر جستجوکننده در ارتباط باشد. ولی آن عبارت یا کلمات کلیدی که کاربر سرچ کرده است، در آن صفحه وب به کار نرفته باشد،. باز هم از نظر گوگل آن صفحه، مرتبط و معنادار به حساب می‌آید و آن را به کاربر پیشنهاد می‌دهد. به‌طورکلی الگوریتم رنک‌برین به گوگل کمک می‌کند تا هدف کاربر را درک کرده و بهترین و مرتبط‌‌ترین محتوا را به او پیشنهاد دهد.

 

الگوریتم رنک برین (Rank brain) گوگل چگونه کار می‌کند؟

یکی از مشکلاتی که موتور جستجوی گوگل، از اول تاکنون به آن برخورده کرده، این‌ بود که اگر عبارتی را جستجو می‌کردید که کسی پیش از شما جستجو نکرده بود، صفحه‌ای بدون نتیجه به شما نمایش داده می‌شد. این مشکل به‌دلیل ضعف الگوریتم‌های گوگل بود. به همین‌دلیل گوگل الگوریتم رنک‌برین را ارائه داد تا بخشی از این مشکل را با درک منظور کاربر حل کند. البته هم‌اکنون هم اگر نتیجه‌ای پیدا نشود، گوگل از کاربر می‌خواهد عبارت جستجو شده را با راهکارهای زیر تغییر دهد:

  • جستجوی عبارت کلی‌تر
  • دقت در املای کلمات
  • جستجوی عبارت دیگر

بعد از بررسی این ضعف‌ها، مهندسان گوگل متوجه شدند، بسیاری از عبارت‌های جدیدی که جستجو می‌شوند، در واقع از نظر مفهوم جدید نیستند، فقط کلمات یا جمله‌بندی متفاوتی دارند. به‌همین‌دلیل با استفاده از هوش مصنوعی این مشکل را ساده‌تر و به مشکلات کوچکتر تقسیم کردند:

  • درک مفاهیم جملات و ارتباط دادن آن‌ها در صفحات وب
  • درک منظور کاربر و معادل‌سازی مفهوم از عبارت جستجو شده
  • رتبه‌بندی نتایج بر اساس وضعیت فعلی

در این سه مرحله، گوگل با الگوریتم رنک برین و سیستم تطبیق عصبی (Neural Matching)  بهترین نتایج را به کاربر نشان می‌دهد.

 

چگونه رنک‌برین را در سئو بهبود ببخشیم؟

حال که متوجه شدید،Rankbrain چیست به مفاهیمی می‌پردازیم که بتوانید برای بهبود سئو از آن‌ها کمک بگیرید. تمامی فعالیت‌هایی که در حوزه سئو انجام می‌گیرد، برای افزایش رتبه سایت در گوگل براساس کلمات کلیدی است. الگوریتم رنک‌برین عبارت جست‌وجوشده شما را دریافت می‌کند. سپس پس از تحلیل و مطابقت آن با دیگر سایت‌ها، مرتبط‌ترین نتیجه را به شما نشان می‌دهد.

 

برای اینکه سایت شما بتواند با توجه به الگوریتم Rankbrain بهترین نتیجه را نشان دهد، می توانید از نکات زیر پیروی کنید:

۱- استفاده از کلمات کلیدی بلند

در استفاده از کلمات کلیدی تک‌کلمه‌ای رقابت شدیدتری وجود دارد. هر ادمینی که قصد دارد، وب‌سایت خود را در بهترین نتایج گوگل قرار دهد، باید زمان و انرژی زیادی را صرف کند. برای اینکه بتوانید کاربران بیشتری را به سایت خود هدایت کنید، باید از کلمات کلیدی عبارتی و بلند استفاده کنید. زیرا این کلمات کمتر مورد جستجو واقع می‌شوند. ازاین رو شما با رعایت اصول سئو سریع‌تر می‌توانید نتیجه بگیرید.

 

۲- تولید محتوا ارگانیک

تولید محتوای ارگانیک و براساس اصول سئو، یکی از مهم‌ترین معیارهاییست که گوگل اهمیت زیادی به آن می‌دهد. محتوای ارگانیک علاوه بر دریافت تاثیر مثبت گوگل، کاربران زیادی را می‌تواند به سمت سایت شما جذب کند. امروزه بیشتر کاربران به سایت‌هایی که محتوای جدید تولید کرده‌اند، اهمیت بیشتری می‌دهند.

 

۳- به کار گرفتن جستجوی معنایی و صوتی

جستجوی معنایی به عبارتی همان فعالیتی‌ست که در رنک‌برین انجام می‌شود. در جستجوی معنایی گوگل تلاش می‌کند تا براساس مفهوم جست‌وجوشده به شما بهترین نتیجه را نشان دهد.

همچنین جستجوی صوتی قابلیتی است که مخصوصا کاربران موبایل است که می‌توانند با آن عبارت خود را بیان کرده و گوگل براساس مفهوم عبارت، سایت‌های مشابه را نمایش دهد.

برای اینکه بتوانید جستجوی معنایی و صوتی را بهبود ببخشید، بهترین راه استفاده از کلمات هم‌معنی و مترادف در سایت است تا بتواند تمامی لغات‌های مرتبط را شامل شود.

مطلب مفیدی بود ؟

الگوریتم rankbrain گوگل چیست؟ و چگونه می‌تواند بر نتایج سئو تاثیر ‌گذارد؟

درباره نویسنده

20script

افزودن نظر

برای ارسال نظر کلیک نمایید